Naleśniki na kefirze

Nigdy nie myślałam żeby zmieniać przepis na typowe naleśniki, ale nadszedł taki dzień że bardzo mi się chciało naleśników... dużo naleśników. Mleka znaleźć w lodówce nie mogłam,  ale za to znalazłam kefir i nie żałuję! Są naprawdę pyszne :) Jaj do ciasta nie dodaję już od jakiegoś czasu i mam wrażenie że są one delikatniejsze. Jeśli macie swoje sprawdzone przepisy na naleśniki to chętnie poczytam i spróbuję :)

Składniki:
2 szklanki kefiru
2 szklanki mąki pszennej przesianej
1 szklanka wody gazowanej
1/3 szklanki oleju
łyżka cukru wanilinowego
łyżeczka soli
łyżeczka proszku do pieczenia (niekoniecznie)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki łączymy dobrze ze sobą.
Kiedy ciasto jest za gęste możemy dolać wody, jeśli rzadkie dosypmy trochę mąki.
Na rozgrzaną patelnię, delikatnie natłuszczoną wylewamy porcję ciasta.
Naleśniki smażymy na złoto z obu stron.
Podajemy na słodko np. Z nutellą ze śliwek (przepis niebawem się pojawi) lub wytrawnie z mięskiem i warzywami.
Smacznego!



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kluski ziemniaczane po kujawsku

Wegetariańskie kotlety z twarogiem

Fit makaron z indykiem i fasolką szparagową