Sałatka z kozim serem i granatem

Przepis sprzedała mi moja mama, i chociaż nie przepadam za sałatkami bo nigdy nie mogę się nimi najeść to ta jest naprawdę pyszna... może dlatego że jest tam też mięso. Udało mi się ją nawet sprzedać małej dziewczynce która jadłaby tylko rosół i pomidory z cebulą. Dla mnie to świetna kolacja, ale świetnie spiszę się też jako lunch bo jest naprawdę pyszna i bardzo szybko się ją przyrządza. A jak u was z sałatkami? Często wybieracie taki lekki posiłek zamiast typowego schabowego?


Składniki:

dwie garście roszponki
2 plastry szynki parmeńskiej 
30 g sera koziego
1 jajko
owoce granatu
3 pomidorki koktajlowe
łyżka pestek słonecznika
łyżka pestek dyni
ocet balsamiczny


Sposób przygotowania:

Na talerz kładziemy wcześniej opłukaną i osuszoną roszponkę, następnie na nią kładziemy przekrojone wzdłuż plastry szynki. Ser kozi rozkruszamy na mniejsze kawałki i posypujemy nim cała resztę. 
Granat przekrawamy na pół i wydobyte owoce z jednej połowy lądują na naszą sałatkę. Ugotowane jajko kroimy na ćwiartki i układamy na talerzu razem z pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi (moja sałatka na zdjęciu jest bez jajka). 
Na sam koniec na gorąco suchą patelnię wrzucamy pestki i prażymy kilka minut, mieszając cały czas aby się nie przypaliły. 
Posypujemy naszą sałatkę uprażonymi pestkami i polewamy octem balsamicznym.
Smacznego! :)



Komentarze

  1. Podobną sałatkę jadłam pierwszy raz w czasie wakacje w Sharm el Sheikh 2 lata temu. Zamiast szynki parmeńskiej był jednak kurczak i powiem Wam, że świetnie to smakowało. W hotelu w Egipcie serwowali na prawdę pyszne dania. Dużo pamiętam do dzisiaj. Tam ten ser kozi smakuje doskonale, podobnie zresztą w Grecji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kluski ziemniaczane po kujawsku

Wegetariańskie kotlety z twarogiem

Fit makaron z indykiem i fasolką szparagową